Projektek
Környezeti változások a fenntartható iskolákért
A kurzus abban segített a jelenlévőknek, hogy hogyan tudunk oktatóként reagálni a fenntarthatósággal kapcsolatos problémákra, mi módon építhetjük be a probléma kérdéseit és megoldásait az oktatásba, a fiatalok klímaváltozással kapcsolatos információit hogyan pontosíthatjuk, milyen módon érhetjük el, hogy az éghajlatváltozás kérdéseinek fontossága tudatosuljon bennük.
A foglalkozás rövid bemutatkozásokkal kezdődött, ezután a résztvevők bemutatták a városaikat és iskoláikat, országuk oktatási rendszerét is. Ez nagy segítség volt abban, hogy belerázódjunk az idegen nyelv használatába, mindenki alkalmazkodjon a spanyol, lengyel, svéd, belga és magyar jelenlévők különböző beszédstílusaihoz.
Ezt követő előadásokon a permakultúrával ismerkedtünk, valamint olyan fogalmakat elemeztünk, mint a fenntarthatóság, az élelmezés-szuverenitás, a klímaváltozás okai és hatásai, körforgásos gazdaság, stb..
Fontos szempont volt számomra, hogy a tanultakat ne csak általános iskolai tanórákon, hanem középiskolai, műszaki jellegű tanórákon is alkalmazni lehessen valamilyen módon. Ezzel kapcsolatos ötleteimet ott előadhattam, bemutathattam.
A kurzuson sikerült új dolgokat tanulnom, össze tudtam kapcsolni az előző kurzus alatt tanultakkal.
Bizonyos, hogy az előző tanfolyam tapasztalatai alapján indított projektemet ezek alapján lehetőségem lesz finomítani.
Pelle József, oktató
GALÉRIA
Erasmus+ tanfolyamon Tenerifén