SZC logo

Heves Vármegyei Szakképzési Centrum

OM kód: 203035/002 | 3300 Eger, Kertész utca 128.

Intézmény logo

Heves Vármegyei SZC Bornemissza Gergely Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium

HírekKözérdekű adatokTeamsKRÉTA
Széchenyi 2020

Projektek

Irány a nagyvilág

Erasmus+ pályázattal Firenzében

 

Az Erasmus+ mobilitási pályázat keretében Firenzében vettem részt továbbképzésen 2022. július 18-23 között.

A képzés témája: „Active art: Understanding and Enjoying Art in the Classroom and Beyond”

A kurzust egy mexikói származású, ám már 25 éve Firenzében élő művésztanár tartotta, akinek lelkesedése magával ragadó volt. A tanfolyamon 15-en vettünk részt, 5 német, 2 portugál, 1 cseh, 3 lengyel, és 4 magyar kolléga.

Az elméleti anyagot /pedagógia, művészetpszichológia, szociológia,… stb/ mindig gyakorlati feladattal zártuk, naponta 2-3 olyan alkotást készítettünk, melyek segítik az érdeklődés fenntartását a tanórákon.

Aktív tanulási folyamatokon keresztül személyes tapasztalatokra, az önkifejezésre is összpontosítva érzelmi elemeket kombinálva ismertünk meg új lehetőségeket. Ötvöztük a művészetelméleteket és a gyakorlatot. Egyéni és csoportos gyakorlatsorokon keresztül fejlesztettük a kreatív hozzáállásunkat. A csoportok összetétele folyamatosan változott, mindig új helyzeteket, ötleteket teremtve.

A kurzus ideje alatt 2 tanulmányi kiránduláson is részt vettünk. Volt egy Firenze városnéző túra helyi idegenvezetővel és egy egész napos kirándulás Toszkána városaiban. Megnéztük San Gimignano, Siena, Pisa nevezetességeit, megcsodáltuk a gyönyörű toszkán tájat, megkóstoltuk a toszkán gasztronómia ínyencségeit.

Egy nagyon pörgős, aktív hetet tölthettem Firenzében és várom, hogy az új ismereteimet kipróbálhassam a tanórákon.

Tóthné Antal Violetta

matematika-rajz szakos tanár

 

Erasmus+„Digitale Medien in interkulturellen Projekten – Management & Vernetzung”

2022.07.11-16

A Covid miatt ezt a 2020-ban megnyert képzést idén tudtam megvalósítani Portugáliában, Lagoa-ban, az Água Hotels Riverside-ban. A képzés német nyelven folyt, 18 Németországból érkezett tanár, két litván kolléga, egy Lengyelországból érkezett kolléganő, illetve jómagam vettünk részt rajta. A tanfolyam nagyon hasznos volt a német nyelv felfrissítéséhez, illetve későbbi esetleges projektekhez kapcsolatteremtésre is.

A tanfolyam 48 órás volt, rengeteg nagyon hasznos információval. Minden nap 9 tól délután 5 óráig tartott a képzés. Kedden és szerdán este fél 11 után végeztünk az iskolák/városok/országok bemutatásával. A fő témánk Erasmus + projekt megvalósításának lépései, partnerkeresés, a projekt előkészítése, mire figyeljünk tanulók illetve kollégák felkészítésénél. Hogy tartsuk a kapcsolatot a projektpartnerrel, milyen módon ellenőrizzünk, számoljunk be az eredményekről. Hogy használhatjuk mindezekhez a digitális médiákat, milyen appok, programok segíthetik munkánkat. Iskolánk több éve pályázik sikeresen és valósít meg Erasmus+ projekteket, ennek ellenére sok újdonságot tanultam én is. Érdekes volt belelátni más országok/iskolák projekttevékenyégébe.

Természetesen a tanulás mellett kirándultunk is, az óceánt megnéztük a partról és motorcsónakból is. Kirándultunk a környéken, megnéztük Silves várát, illetve kétszer vacsoráztunk helyi éttermekben. Mindenkinek ajánlom az Erasmus+ képzéseket, a nyelvtanulás/ nyelv felfrissítése mellett rengeteg új módszertani és egyéb dolgot lehet tanulni. Beleláthatunk más országok iskoláinak a munkájába és rövid betekintést kapunk olyan országokról, ahova máshogy nem juthatnánk el.

Várhelyi István

nyelvtanár

 

Erasmus+ Dublin „Project based learning”

2022.06.27-07.01

 

A Covid miatt ezt a 2019-es pályázatunk továbbképzését idén tudtam megvalósítani Dublinban, a Twins nyelviskolában. A tanfolyam angol nyelven zajlott. A képzés fő témája a projekt alapú oktatás volt. Emellett foglalkoztunk a tanári portfólió szükségességével, elemeivel, illetve e CLIL oktatással is. A 24 órás kurzuson,  három különböző kurzus hallgatóit vonták össze, így sajnos csak elméleti képzést kaptunk, gyakorlati megvalósítása a programnak- ahol begyakorolhattuk volna a tanultakat- nem volt. Másik probléma az volt, hogy angol nyelvtanárokkal ültem a tanfolyamon. Ez okozott némi értési problémát, de a nyelvtudásom rengeteget fejlődött. Ezek ellenére a tanfolyam hasznos volt. Családnál laktam, akikkel reggelente és esténként sokat tudtam beszélgetni, ez szintén szuper volt. Dublin gyönyörű, a tengerpart szintén, szabadidőmben megcsodáltam a város főbb nevezetességeit. Péntek délután illetve szombaton Bath-ba és Howth-ba kirándultam. Az eső és a 15 fok ellenére emlékezetesek maradnak ezek a túrák is.

Várhelyi István

nyelvtanár

 

Erasmus+ Storytelling kurzus Skóciában

 

Az Erasmus+ köznevelési munkatársak mobilitása pályázat kapcsán külföldi továbbképzésen vettem részt Skóciában, Edinburghben 2022. augusztus 1-5-ig. A tanfolyamot egy képzett storyteller vezette, aki Skóciában Edinburghben született. A kurzuson heten voltunk, két lengyel, két cseh, egy német, egy magyar kolléga és én. Az előadó kiváló volt, fantasztikus hangulatot teremtett és nagyon sok mindent megtanított a skót történelemből, a legendákról, a történetmesélésről, arról, hogy hogyan lehet mindezeket beépíteni a tanórákba, hogyan motiválhatjuk a tanulókat, hogyan keltsük fel az érdeklődésüket, hogyan írjunk találós kérdéseket, miért hasznosak ezek és hogyan építsük be a történeteket, a találós kérdéseket tanórákba. Ez volt a legjobb kurzus, amin továbbképzéseim során valaha voltam. Mindezeken felül betekintést nyertem a skót történelembe illetve a skótok mindennapi életébe is.

Kökényné Czeglédi Veronika

nyelvtanár

 

Erasmus+ kurzus Bolognában

 

Ezen nyáron az Erasmus+ keretében sikerült egy külföldi  képzésen részt vennem , melynek címe “Stress and Conflict Management: the way to resilience and satisfaction​”, a helyszín a csodálatos Bologna volt, az időpont 2022. június 26-tól július 2-ig.

Izgatott várakozás volt bennem, milyen lesz a város, a képzés, és ami legfontosabb: a résztvevők.

Nem kellett csalódnom! Bologna csodálatos, a kurzus vezetője elkötelezett és rendkívül képzett, és a csoport résztvevői egytől-egyig fantasztikus kollégák!

Az első nap regisztráció, városnézés, közös vacsora várt bennünket, hogy egy rövid ismerkedés után hétfőtől megkezdhessük a közös  munkát. Svédország, Litvánia, Spanyolország, Ausztria, Portugália és általam Magyarország képviseltette magát ezen a kurzuson.

Elsősorban azt beszéltük át, hogy mit jelent számunkra a stressz, mi idézheti elő a stresszhelyzetet, és azt hogyan fordíthatjuk a javunkra (pl. segíthet betartani a határidőket). Elemeztünk a munka során különböző stratégiákat, amiket más és más szituációkban követhetünk. Ismerkedtünk olyan tervezési módszerekkel, melyek segítenek ezeket a stresszes helyzeteket megelőzni. Ezen kívül megismerkedtünk az asszertív viselkedés fontosságával, mint a sikeres konfliktuskezelés alapvető összetevőjével.  Még egy nagyon fontos témát jártunk körbe, mégpedig a kommunikáció fontosságát a konfliktuskezelésben. Megtanultuk azt is, hogy meg kell vizsgálni a konfliktusokat mindig eltérő nézőpontból is. Minden témához volt jó gyakorlat, amelyeket más -más összetételű csoportban oldottunk meg, rendkívül jó hangulatban és nagy kedvvel. Remélem, hogy ezeket az ismereteket sikerül majd a kollégáknak is átadnom.

 

Kovács Ilona

könyvtáros oktató

 

A nagy kihívás Berlinben!

“Intensiv Deutschkurs und CLIL für Lehrer”

 

2022. március 7-12-ig részt vehettem az”Intensiv Deutschkurs und CLIL für Lehrer” berlini Erasmus+ képzésen. Eredetileg két évvel korábban terveztem az utazást, de a járványhelyzet miatt csak ebben az évben nyílt rá lehetőség. A kurzuson részt vett még 4 dán, egy francia és egy német anyanyelvű német nyelvtanár. Itt kezdődött a kihívás, hiszen én csak kezdő szinten ismerem a német nyelvet és elsősorban nyelvtanulás céljából utaztam Berlinbe. A képzés azonban csak a tanfolyam elnevezésében található második részre összpontosított „CLIL für Lehrer”, amely egy módszertani képzés. A CLIL – a tartalom és a nyelv integrált tanulása, azaz a tantárgyakat idegen nyelven tanítják kettős célokkal, nevezetesen a tartalom megtanulásával és az idegen nyelv egyidejű tanulásával. Feladatokat kellett készítenünk pl. a matematika, kémia és biológia tanításához úgy, hogy közben a tanulók a német nyelv alapjait is elsajátíthassák. A szerény nyelvtudásom miatt a telefonom és az internet nélkülözhetetlenné vált, miközben figyelnem kellett az egyébként színvonalas előadásokat és megoldani a kiadott feladatokat. Szerencsére eddigi pedagógiai munkám során a módszertani részekkel már találkoztam, így a nyelvi nehézségek ellenére mindig megértettem az előadót. Szabadidőnket szervezetten és egyénileg is eltölthettük. Meglátogattuk a szombati napon Potsdamot és kedden délután közös kiránduláson megtekintettük a Berlinben található nevezetességeket, mint Brandenburgi kapu és a Checkpoint Charlie. Berlin dinamikus fejlődése mindenhol tetten érhető, amit az ide látogatók döbbenetesen nagy száma is bizonyít. Összességében ez az egy hét remek alkalom volt arra, hogy megismerjek egy más módszertani szemléletet, új ismeretségeket kössek. és nyelvi tudásomat a vártnál is intenzívebben bővítsem. A nem várt kihívás miatt pedig egyéb képességeim, készségeim, önismeretem is fejlődött.

Bekecs Gyula szakmai oktató

 

Job shadowing Olaszország, Milánó

Az Erasmus+ Szakképzési tanulók mobilitása keretein belül job shadowing tevékenységet végeztünk Milánóban, ahol intézményünkből az igazgató, a szakmai igazgatóhelyettes és 7 oktató 6 napot töltött.  Március 27- én, vasárnap indultunk repülővel és este 7-kor érkeztünk meg a szállásra. A hétfői napon találkoztunk Antonio Coriglianoval, aki a Europe For All vezetője. Ez az a szervezet, amely megszervezte tanulóink hat hetes szakmai gyakorlatát Milánóban. A személyes bemutatkozás után beszélt a szervezetük tevékenységéről, a magyar diákok munkához való pozitív hozzáállásáról, megdicsérte őket és örömét fejezte ki, hogy velünk dolgozhat.  Mi is bemutattuk iskolánkat. A délután városnézéssel telt. Megtekintettük Milánó nevezetességeit, a Dómot, amely a világ 5. legnagyobb temploma. Bejártuk a II. Viktor Emánuel Galéria csodálatos épületét, megnéztük a La Scala milánói operaházat és az előtte álló Leonardo da Vinci szobrot. Az idegenvezetőnk Sofia volt, a szervezet munkatársa.

A keddi napon ellátogattunk azokba a műhelyekbe, ahol tanulóink a 6 hetes szakmai gyakorlatukat töltötték. A kísérőnk itt is Sofia volt, aki elmondta, hogy mennyire meg voltak elégedve a fiúk munkájával, felkészültségével a gyakorlati helyeken. Már a második héten komolyabb munkákat is rájuk mertek bízni. Megérkezve a műhelyekbe ezt az ott dolgozó szerelők és a műhelyek főnökei is megerősítették. Az autószerelést oktató kollégák szakmai szemmel is megtekintették a műhelyeket, összehasonlították az itthonival és kérdéseket tettek fel az ott folyó munkákról és tanulókkal való foglalkozásokról. A munkavédelmet oktató kolléga is szakmai szemmel vizsgálta meg a műhelyeket és munkavédelmi szempontból is elégedett volt.

A szerdai napon elmentünk egy képzőközpontba, ahol az olasz diákok elméleti oktatása folyik. A képzőközpont igazgatója beszélt az olasz oktatási rendszerről, a tantárgyakról, a gyakorlati képzésekről, a duális partnerekkel történő kapcsolattartásról, az iskolai rendezvényekről. Mi is bemutattuk a magyar oktatási rendszert és az intézményünket is összehasonlításképpen . Kérdéseket tettünk fel az iskolában folyó képzésről, a vizsgákról, a követelményekről, az értékelésről, a tanulók érdeklődéséről, tanuláshoz és a gyakorlathoz való hozzáállásukról és az esetlegesen felmerülő problémákról. A megbeszélés után részt vettünk szakmai órákon és megnéztük az iskola helyi tanműhelyét. A diákok itt az autószerelés mellett motorkerékpár szerelést is tanulnak. A tehetséggondozás ezen a képzőhelyen is működik. A tanulók éppen egy régi olasz motort varázsoltak teljesen újjá.

A csütörtöki napon a kollégák egy része megtekintette az Alfa Romeo Múzeumot, a másik része pedig az Armani Múzeumban kihelyezett ruhákon ámult el.

Pénteken délelőtt Antonio Coriglianoval értékeltük a hetet, a tanultakat és biztosítottuk egymást, hogy a jövőben is együtt fogunk működni. A délután folyamán pedig fájó szívvel, de élményekkel telve elhagytuk Milánót.

Úgy gondolom, hogy mindenképpen hasznos volt a látogatás. Személyesen tapasztalhattuk meg az olasz oktató kollégák diákokhoz való segítő hozzáállást, a diákok egymással szembeni elfogadását és az olasz vendégszeretetet.

Kökényné Czeglédi Veronika

projektkoordinátor

Job shadowing in Italy, Milano

As a part of the Erasmus + Vocational Student Mobility, we did a job shadowing activity in Milan, where the school headmaster, the deputy headmaster and 7 teachers from our institution spent 6 days. On Sunday, March 27th we flew to Milan and arrived at the accommodation at 7pm. On Monday, we met Antonio Corigliano,  the president of Europe For All organization. This is the organization that organized our students ’six-week internship in Milan. After the personal introduction, he talked about the activities of their organization, the  positive attitude  towards  the Hungarian students’ work, praised them and expressed their joy that he could work with us. We also introduced our school. The afternoon was spent with sightseeing. We visited the sights of Milan, the Duomo, which is the 5th largest church in the world.  We admired Galleria Vittorio Emanuele II, looked at Teatro alla Scala and the statue of Leonardo da Vinci in front of it. Our tour guide was Sofia, an employee of the organization.

On Tuesday, we visited the workshops where our students spent their 6-week internship. Our companion here was Sofia, who told us how satisfied they were with the boys’ work and efficiency in the practical places. In the second week, they dared to entrust them with more serious work. Arriving at the workshops, this was confirmed by the mechanics working there and the bosses of the workshop sas well. Colleagues,  who teach car repair, also looked at the workshops with professional eyes, compared them with workshops at home and asked questions about the work and activities with the students. The colleague, who teaches occupational safety, also examined the workshops from a professional point of view and was also satisfied with the safety.

On Wednesday, we went to a training centre where the theoretical education of Italian students is taking place. The headmaster of the training centre talked about the Italian education system, subjects, practical training, contact with dual partners, school events.  For comparison we also presented the Hungarian education system and our institution. We asked questions about schooling, exams, requirements, assessments, students ’interest, attitudes toward learning and practice, and any problems that might arise. After the meeting, we attended professional classes and toured the school’s local workshop. In addition to car repair, students also study motorcycle assembly here. Dealing with talented students also works at this training centre. The students had just completely redesigned an old Italian motorcycle.

On Thursday, some colleagues visited the Alfa Romeo Museum and some were amazed at the clothes on display at the Armani/Silos.

On Friday morning, we evaluate the week with Antonio Corigliano , we talked about  what we had learned and assured each other that we would continue to work together in the future. In the afternoon we left Milan with a sore heart but full of experiences.

I think the visit was definitely useful. We could personally experience the helpful attitude of the Italian teachers towards the students, the mutual acceptance of the students and the Italian hospitality as well.

Veronika Kökényné Czeglédi

project coordinator

Job Shadowing Italien, Mailand

Im Rahmen der Erasmus + Vocational Student Mobility haben wir eine Job-Shadowing-Aktivität in Mailand durchgeführt, bei der der Schulleiter, der stellvertretende Schulleiter und 7 Fachlehrer und Berufsbildner unserer Institution 6 Tage verbracht haben. Wir flogen am Sonntag, den 27. März  und kamen um 19 Uhr in der Unterkunft an. Am Montag trafen wir uns mit Antonio Corigliano, dem Leiter von „Europa für alle“. Das ist die Organisation, die das sechswöchige Praktikum unserer Studenten in Mailand organisiert hat. Nach der persönlichen Vorstellung sprach er über die Aktivitäten ihrer Organisation, die positive Einstellung der ungarischen Studenten zur Arbeit, lobte sie und drückte ihre Freude darüber aus, dass er mit uns arbeiten konnte. Außerdem stellten wir unsere Schule vor. Am Nachmittag sahen wir die Sehenswürdigkeiten Mailands, den Duomo, der die fünftgrößte Kirche der Welt ist. Wir haben das wunderschöne Gebäude der Galerie II. Viktor Emanuel durchlaufen, das Mailänder Opernhaus La Scala und die Statue von Leonardo da Vinci davor angesehen. Unsere Reiseleiterin war Sofia, eine Mitarbeiterin der Organisation.

 

Irány a nagyvilág!

In English see below / Auf Deutsch siehe unten

Iskolánk tanulói közül 6 fő autószerelő tanuló az Erasmus+ Szakképzési tanulók mobilitása keretében november 19-én fejezte be 6 hetes külföldi gyakorlatát Milánóban.

A kint tartózkodásuk alatt 3 különböző céghez voltak beosztva gyakorlatra. Minden nap részt vettek a műhelyek munkáiban, gumikat cseréltek, fékeket javítottak, olajat cseréltek, kötelező átvizsgálásokat végeztek… Megismerték az olasz munkatempót, a munkához való alkalmazkodásukat és hozzáállásukat és nagyon sok tapasztalatot szereztek az autók javítása területén. A cégek minden tanuló szakmai tudásával és motiváltságával meg voltak elégedve. Amit még gyakorolniuk kell az az idegen nyelvi kommunikáció.

Az apartman ház, ahol laktak 15 percre volt Milánó belvárosától, így hétvégenként könnyen eljutottak a belvárosba, ahol megtekintették a Milánói dómot, a Galleria Vittorio Emanuele II, Leonardo szobrát, a Scalat, a Castello Sforzesco-t … Megismerkedtek az olasz kultúrával, gasztronómiával, ellátogattak a helyi piacra, ahol megkóstolták a specialitásokat, pizzákat, zöldségeket, gyümölcsöket, sajtokat…

Jártak múzeumokban is, elsősorban az érdeklődésüknek megfelelően az Alfa Romeo Múzeumba voltak, ahol olyan járműveket láttak, amelyek már nem illetve még nem vagy elvétve láthatók az utakon.

A kint tartózkodásuk alatt akadtak problémák is: iratok elvesztése, betegség, pénz elvesztése. A problémák megoldásában a kinti koordinátor, Sofia segítette őket. A kapcsolatot személyesen, telefonon vagy a Whatsup alkalmazás segítségével tartották.

Hogyan érezted magad Olaszországban?

Alács Kristóf

Szuper volt ez a 6 hét Olaszországban megtanultam egy csomó szerszámnak a működését és használatát pl:  centírozó gép, légkulcs, kuplung központosítót. Voltunk sok helyen ebédelni kipróbáltuk az olasz halas tésztát és az olasz pizzát is. Megismertem az olasz kultúrát pl Dómot és az Alfa Romeo Múzeumot is de ezt nagyban előre segítette hogy vezethettem a műhely által ezért az ottani közlekedést is sikerült megismernem.

Alács Dominik

Nagyon jól éreztem magam. Sokat tanultam a 6 hét során és sok emberrel ismerkedtem.  Megtanultam  több szerszám használatát  is pl: centírozó gép, légkulcs , akkumulátor ellenőrző.   Nagyon jó volt megismerni az olasz kultúrát és Milánó városát. Megtekintettük a Dómot is és az Alfa Romeo Múzeumot.

Filkor Patrik

Nagyon jól éreztem magam ebben a hat hétben, hiszen rengeteg új dolgot tanultam az olasz kultúráról, rengeteg finom olasz ételt kóstoltam, pl lasagne,pestos tészta,tiramisu. Szakmailag is fejlődni tudtam, ha lehetne alkalmam még egyszer kijönnék, mert annyira jó volt.

Hegyi Dominik

Nagyon jól, sok új dolgot láttam és tanultam. A szieszta idő nagyon új és jó élmény volt. Sok dolog máshogy van mint Magyarországon. Olyan dolgokat bíztak rám amit otthon még soha. Sokat vezethetem, nagyértékű autók szervizelését bízták rám (Porsche, Ford Mustang, Corvet stb.). Aktívan részt vettem az autók téli felkészítésében.

Úgy gondolom, hogy nagyon sok tapasztalattal és élménnyel tértek haza.

Kökényné Czeglédi Veronika

projektkoordinátor

 

Let’s go to world!

As a part of Erasmus + Vocational Students Mobility six of our school’s car mechanic students completed their 6-week internship abroad in Milan. They arrived home on 20 November by plane.

During their staying abroad, they were assigned to practice at 3 different companies. Every day they took part in workshops, changed tires, repaired brakes, changed oil, carried out mandatory inspections…- They got to know the pace of work in Italy, their adaptation and their attitude to work and gained a lot of experiences in car repairing. The companies were satisfied with the professional knowledge and motivation of each student. What they still have to practice is foreign language communication.

The apartment house where they lived was 15 minutes from the centre of Milan so at weekends they easily reached the city centre where they could see the Duomo of Milan, the Galleria Vittorio Emanuele II, the statue of Leonardo, the Scala, the Castello Sforzesco…

They got acquainted with Italian culture, gastronomy, visited the local market, where they tasted specialties, pizzas, vegetables, fruits, cheeses…

They also visited museums, mainly to the Alfa Romeo Museum, where they saw vehicles that were no longer or rarely on the roads.

There were also problems during their staying abroad: loss of documents, illness, loss of money. The local coordinator, Sofia, helped them to solve the problems. The connection was made in person, by phone or using the Whatsup app.

How did you feel in Italy?

Alács Kristóf

It was a great  6-week training  in Italy, I learned how to operate and use a lot of tools, for example: centrifugal machine, air key, clutch centering. We were in many places for lunch, we also tried Italian fish pasta and Italian pizzas as well. I also got to know Italian culture, such as the Duomo and the Alfa Romeo Museum, but it helped me a lot to be able to drive so I also managed to get to know the traffic there.

Alács Dominik

I felt very well. I learned a lot during the 6 weeks and met a lot of people. I also got to know several tools eg: centrifugal machine, air key, battery checker. It was great to get to know Italian culture and the city of Milan. We also visited the Duomo and the Alfa Romeo Museum.

Filkor Patrik

I had a great time in these six weeks, learning a lot of new things about Italian culture, tasting a lot of delicious Italian food, eg lasagne, pesto pasta, tiramisu. I was also  develop professionally, if I had the opportunity to come out again, I would do it.

Hegyi Dominik

Very well, I saw and learned a lot of new things. The siesta time was very new and a good experience. Many things are different than in Hungary. They were entrusted with things they had never had at home. I can drive a lot, I was entrusted with servicing high value cars (Porsche, Ford Mustang, Corvet, etc.). I was actively involved in preparing the cars for winter.

I think they came home with a lot of experiences.

Kökényné Czeglédi Veronika

coordinator

 

Auf in die große Welt!

6 der Automechaniker-Studenten unserer Schule haben am 19. November ihr 6-wöchiges Praktikum in Mailand im Rahmen der Erasmus + Vocational Student Mobility absolviert.

Während ihres Auslandsaufenthaltes waren sie in 3 verschiedenen Unternehmen tätig. Jeden Tag nahmen sie an der Arbeit der Werkstätte teil, wechselten Reifen, reparierten Bremsen, wechselten Öl, führten obligatorische Inspektionen durch… Sie lernten das Arbeitstempo der Italiener, ihre Anpassung an die Arbeit und ihre Einstellung kennen und sammelten viel Erfahrung im Gebiet der Reparatur von Autos . Die Unternehmen waren mit dem Fachwissen und der Motivation jedes einzelnen Studenten zufrieden. Was sie noch üben müssen, ist die fremdsprachige Kommunikation.

Das Apartmenthaus, in dem sie lebten, war 15 Minuten vom Zentrum Mailands entfernt, sodass sie am Wochenende leicht das Stadtzentrum erreichten, wo sie den Mailänder Dom, die Galleria Vittorio Emanuele II, die Leonardo-Statue, den Scala, das Castello Sforzesco… besichtigten. Sie lernten die italienische Kultur und Gastronomie kennen, besuchten den lokalen Markt, wo sie Spezialitäten, Pizzen, Gemüse, Obst, Käse probierten…

Sie besuchten auch Museen, natürlich vor allem das Alfa Romeo Museum, wo sie Fahrzeuge sahen, die nicht mehr oder nur noch selten auf den Straßen unterwegs waren.

Auch während des Auslandsaufenthaltes gab es Probleme: Dokumente, Geld wurden verloren, Krankheit. Die lokale Koordinatorin Sofia half ihnen bei der Lösung der Probleme. Die Verbindung wurde persönlich, telefonisch oder über die Whatsup-App hergestellt.

Wie haben Sie sich in Italien gefühlt?

Kristóf Alács

Es war toll in 6 Wochen in Italien, ich habe gelernt, wie man viele Werkzeuge bedient und verwendet, zB Zentriermaschine, Druckluftschlüssel, Kupplungszentrierung. Wir waren an vielen Orten zum Mittagessen, wir haben auch italienische Fischpaste und italienische Pizza probiert. Ich habe auch die italienische Kultur kennengelernt, wie den Dom und das Alfa Romeo Museum, aber es hat mir sehr geholfen, durch die Werkstatt fahren zu können, so dass ich auch den Verkehr dort kennengelernt habe.

Alács Dominik

Ich habe mich sehr wohl gefühlt. Ich habe in den 6 Wochen viel gelernt und viele Leute kennengelernt. Ich habe auch gelernt, verschiedene Werkzeuge zu verwenden, zB: Auswuchtmaschine, Luftschlüssel, Batterieprüfer. Es war toll, die italienische Kultur und die Stadt Mailand kennenzulernen. Wir haben auch den Duomo und das Alfa Romeo Museum besucht.

Filkor Patrik

Ich hatte eine tolle Zeit in diesen sechs Wochen, da ich viel Neues über die italienische Kultur gelernt, viele leckere italienische Speisen probiert habe, zB Lasagne, Pesto Pasta, Tiramisu. Ich konnte mich auch beruflich weiterentwickeln. Wenn ich noch einmal die Möglichkeit hätte, nach Mailand zu kommen, würde ich es tun, weil es so gut war.

Berg Dominik

Sehr gut, ich habe viel Neues gesehen und gelernt. Die Siesta-Zeit war sehr neu und eine gute Erfahrung. Vieles ist anders da, als in Ungarn. Ich konnte solche Arbeiten machen, die ich zu Hause noch nie gemacht habe. Ich konnte viele Autos fahren, ich wurde mit der Wartung hochwertiger Autos betraut (Porsche, Ford Mustang, Corvette, etc.). Ich war aktiv an der Vorbereitung der Autos für den Winter beteiligt.

Ich denke, sie sind mit viel Erfahrung und Erlebnis nach Hause gekommen.

Veronika Czeglédi

Projektkoordinator

A tanulói beszámoló ide kattintva elérhető

Click here for students’ presentation

 

Irány a nagyvilág!

In English see below

Iskolánk tanulói az Erasmus+ Szakképzési tanulók mobilitása keretében indultak Olaszországba 2021. október 10-én.

Hat autószerelő tanulóval indultunk külföldi szakmai gyakorlatra Milánóba. A repülő reggel 8 órakor indult, így meglehetősen korán kellett kelni, hogy két órával a járat indulása előtt ott legyünk a Liszt Ferenc repülőtéren. Az út 1 óra 40 perc volt. A Bergamo Orio al Serió repülőtérről busszal jutottunk be Milánó belvárosába, majd metróval a szálláshelyre. 12 körül értünk a szállásra. Elfoglaltuk az apartmanokat, majd felkerestük a legközelebbi élelmiszerboltot, hogy vacsorára és reggelire vegyünk ennivalót. Másnap a Europe For All Organization elnöke, Antonio Corigliano és igazgatója Sofia Spatola üdvözölt minket. Ismertették a tanulókkal a helyi szabályokat, a járvány elkerülésére alkalmazandó előírásokat és az elvárásokat. Majd elkísérték a tanulókat a gyakorlati helyeikre. Az egyik gyakorlati helyen gyorstesztet kértek a tanulóktól, annak ellenére, hogy rendelkeztek az Európai Unió által elfogadott oltások egyikével. Ők így nem tudták megkezdeni a munkát, mert a tesztre időpontot kellett foglalni. Szerencsére Olaszországban a kijelölt patikákban is végeznek tesztelést. Időpontot másnap délelőttre kaptunk egy a szállásunkhoz közeli gyógyszertárban. Mind a két tanuló tesztje negatív lett, így kicsit késve ugyan, de el tudták kezdeni a munkát. Sajnos a tanulói bérleteket sem sikerült aznap elintézni, mert oda is csak időpont birtokában lehet menni. Időpontot csak szerda délutánra kaptunk, így a diákok nem használták a tömegközlekedési eszközöket. Gyalog mentek bevásárolni is. Szerda délutánra azonban minden elrendeződött és mindenki számára zökkenőmentesen folytatódott a munka. Mindezek ellenére a tanulók jól érzik magukat Milánóban, az idő csodálatos, süt a nap és 20-22 fok van.

Remélem, hogy rengeteget fognak tanulni nemcsak szakmailag, hanem az olasz kultúráról is és felejthetetlen élményekkel térnek majd haza 6 hét múlva.

Kökényné Czeglédi Veronika

projektkoordinátor

Let’s go to world!

Students from our school travelled to Italy on 10 October with the help of Erasmus + Vocational Student Mobility. I went to Milan for an internship abroad with six car mechanic students. The plane left at 8 in the morning, so we had to get up quite early to be at Liszt Ferenc Airport two hours before the flight left. The journey took 1 hour 40 minutes. From Bergamo Orio al Serio Airport we travelled to Milan city centre by bus and then by metro. Around 12 we arrived at the accommodation. We occupied the apartments and then visited the nearest grocery store to get food for dinner and breakfast. The next day we were greeted by Antonio Corigliano The President of Europe For All Organization and Sofia Spatola The Director. Students were introduced to local regulations, expectations and the regulations to avoid the epidemic. After that he students were accompanied to their practical places. In one place students were asked for a quick test even though they had one of the vaccines accepted by the European Union. They were thus unable to start work because an appointment had to be made for the test. Fortunately, testing is also carried out in designated pharmacies in Italy. We got an appointment at a pharmacy near our accommodation the next morning. Luckily, both students tested negative, so they were able to start work a little late. Unfortunately, the students’ passes could not be arranged that day either, because you can only go there if you have an appointment. We only got an appointment for Wednesday afternoon so the students had to walk. They went shopping on foot as well. By Wednesday afternoon everything was arranged and work continued smoothly for everyone. Despite all these the students are having a good time in Milan, the weather is wonderful, the sun is shining and it is 20-22 degrees.

I hope they will learn a lot not only professionally but also about Italian culture and come home with unforgettable experiences after 6 weeks.

Kökényné Czeglédi Veronika

project coordinator

 

Irány a nagyvilág!

In English see below / Auf Deutsch siehe unten

Iskolánk tanulói közül 12 fő (autószerelő, autóelektronikai műszerész, hegesztő tanuló) az Erasmus+ Szakképzési tanulók mobilitása pályázat keretében 2019. december 13-án fejezte be 6 hetes külföldi gyakorlatát Milánóban. Kökényné Czeglédi Veronika tanárnővel december 14- én indultak haza és több mint 13 óra buszozás után érkeztek meg.

A kint tartózkodásuk alatt 5 különböző céghez voltak beosztva gyakorlatra. Minden nap részt vettek a műhelyek munkáiban, gumikat cseréltek, fékeket javítottak, olajat cseréltek, kötelező átvizsgálásokat végeztek, hegesztettek. Megismerték az olasz munkatempót, a munkához való alkalmazkodásukat és hozzáállásukat és nagyon sok tapasztalatot szereztek a munka világában. A cégek minden tanuló szakmai tudásával és motiváltságával meg voltak elégedve. Amit még gyakorolniuk kell az az idegen nyelvi kommunikáció.

Az apartman ház, ahol laktak 15 percre volt Milánó belvárosától, így hétvégenként könnyen eljutottak a belvárosba, ahol megtekintették a Milánói dómot, a Galleria Vittorio Emanuele II, Leonardo szobrát, a Scalat, a Castello Sforzesco-t. Megismerkedtek az olasz kultúrával, gasztronómiával, ellátogattak a helyi piacra, ahol megkóstolták a specialitásokat, pizzákat, zöldségeket, gyümölcsöket, sajtokat.

Jártak múzeumokban és motorkiállításon is. A tanulók elsősorban az érdeklődésüknek megfelelően a Ferrari Múzeumba, az Alfa Romeo Múzeumba voltak, ahol olyan járműveket láttak, amelyek már nem illetve még nem vagy elvétve láthatók az utakon.

Úgy gondolom, hogy nagyon sok tapasztalattal és élménnyel tértek haza.

Kökényné Czeglédi Veronika

projektkoordinátor

Let’s go to world!

12 of our school students (car mechanic, car electronics mechanic, welding student) completed their 6-week internship abroad in Milan on December 13, as part of Erasmus + VET Mobility. They travelled home with their teacher Veronika Kökényné Czeglédi on December 14 and arrived after 13- hour travelling by bus.

During their staying, they were assigned to 5 different companies for practice. They took part in workshops every day, changed tires, repaired brakes, changed oil, did mandatory inspections? They learned about the pace of work in Italy, their adaptability and attitude to work, and gained a great deal of experience in car repairing. The companies were satisfied with the professional knowledge and motivation of each student. What they still need to practice is foreign language communication.

The apartment house, where they lived was 15 minutes from downtown Milan and it was easy to get to the downtown at weekends. They visited Duomo di Milano, Galleria Vittorio Emanuele II, the statue of Leonardo, Teatro alla Scala, Castello Sforzesco? They also visited the local market where they tasted specialties, pizzas, vegetables, fruit, cheese?

They were in museums and motor shows. The students were primarily interested in the Ferrari Museum, the Alfa Romeo Museum, where they saw vehicles that were no longer or not yet visible on the road.

I think they came back home with a lot of experiences.

Veronika Kökényné Czeglédi

project coordinator

Auf in die große Welt!

Zwölf der Schülerinnen und Schüler unserer Schule (Kfz-Mechaniker, KFZ-Elektroniker, Schweißer) haben am 13. Dezember 2019 ihr 6-wöchiges Praktikum in Mailand im Rahmen des Erasmus+-Berufsstudentenmobilitätswettbewerbs absolviert. Sie verließen am 14. Dezember mit der Lehrerin Veronika Kökényné Czeglédi Mailand und kamen nach mehr als 13 Stunden Busfahrt zu Hause an.

Während ihres Auslandsaufenthalts haben sie in 5 verschiedenen Unternehmen gearbeitet. Jeden Tag nahmen sie an den Arbeiten der Werkstätten teil, wechselten Reifen, reparierten Bremsen, wechselten Öl, führten vorgeschriebene Inspektionen durch und schweißten. Sie lernten das italienische Arbeitstempo, ihre Anpassung an die Arbeit und ihre Einstellung kennen und sammelten viele Erfahrungen in der Arbeitswelt. Die Unternehmen waren mit dem fachlichen Wissen und der Motivation jedes einzelnen Studenten zufrieden. Was sie noch üben müssen, ist die fremdsprachliche Kommunikation.

Das Apartmenthaus, in dem sie lebten, war 15 Minuten von der Mailänder Innenstadt entfernt, sodass sie am Wochenende leicht ins Stadtzentrum gelangen konnten, wo sie den Mailänder Dom, die Galleria Vittorio Emanuele II, die Leonardo-Statue, die Scalat und das Castello Sforzesco sehen konnten. Sie lernten die italienische Kultur und Gastronomie kennen, besuchten den lokalen Markt, wo sie Spezialitäten, Pizzen, Gemüse, Obst und Käse probierten.

Sie haben auch Museen und Autoausstellungen besucht. Die Schüler interessierten sich vor allem für das Ferrari-Museum, das Alfa-Romeo-Museum, wo sie Fahrzeuge sahen, die nicht mehr oder nur noch selten auf den Straßen unterwegs waren.

Ich denke, sie sind mit viel Erfahrung und Erlebnisse nach Hause gekommen.

Kökényné Czeglédi Veronika

projektkoordinátor

 

Am Dienstag besuchten wir die Werkstätten, in denen unsere Studenten ihr 6-wöchiges Praktikum verbrachten. Unsere Begleiterin hier war auch Sofia, die mir erzählte, wie zufrieden sie mit der Arbeit und Einsatzbereitschaft der Jungen in den Praktika waren. Bereits in der zweiten Woche wagten sie es, sie mit ernsthafteren Arbeiten zu betrauen. In den Werkstätten angekommen, wurde dies von den dort tätigen Mechanikern und den Chefs der Werkstätten bestätigt. Auch Kollegen, die Autoreparaturen unterrichteten, schauten sich die Werkstätten mit professionellen Augen an, verglichen sie mit denen zu Hause und stellten Fragen zur Arbeit und Aktivitäten mit den Schülern. Auch der Kollege, der Arbeitssicherheit lehrte, hat die Workshops aus fachlicher Sicht begutachtet und war auch aus Sicht der Arbeitssicherheit zufrieden.

Am Mittwoch waren wir in einem Ausbildungszentrum, wo die theoretische Ausbildung italienischer Studenten stattfindet. Der Leiter des Ausbildungszentrums sprach über das italienische Bildungssystem, Fächer, Praktika, Kontakte zu dualen Partnern, Schulveranstaltungen. Wir haben auch das ungarische Bildungssystem und unsere Institution zum Vergleich vorgestellt. Wir stellten Fragen zu Schulbildung, Prüfungen, Anforderungen, Beurteilung, Interesse der Schüler, Einstellung zum Lernen und Üben und zu eventuell auftretenden Problemen. Nach dem Treffen nahmen wir an Fachstunden teil und besichtigten die örtliche Werkstatt der Schule. Neben der Autoreparatur wird hier auch die Motorradmontage studiert. Auch Talentmanagement funktioniert an diesem Ausbildungsstandort. Die Studenten hatten gerade einen alten italienischen Motor komplett neu restauriert.

Am Donnerstag besuchten einige Kollegen das Alfa Romeo Museum und einige staunten über die ausgestellten Kleider im Armani Museum.

Am Freitagmorgen haben Antonio Corigliano und ich die Woche bewertet, was wir gelernt haben und uns gegenseitig versichert, dass wir auch in Zukunft zusammenarbeiten werden. Und am Nachmittag verließen wir Mailand mit schmerzendem Herzen, aber voller Erfahrungen.

Ich denke, der Besuch war auf jeden Fall hilfreich. Die hilfsbereite Haltung der italienischen Lehrkollegen gegenüber den Studierenden, die gegenseitige Akzeptanz der Studierenden und die italienische Gastfreundschaft konnten wir persönlich erleben.

Veronika Kökényné Czeglédi

Projektkoordinator

GALÉRIA

2019 irány a nagyvilág

thumbs_vissza-10.jpg
5.jpg
IMG-1185-225x300.jpg

Partnereink

SZC logo

Heves Vármegyei Szakképzési Centrum


Heves Vármegyei SZC Bornemissza Gergely Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium

3300 Eger, Kertész utca 128.

Telefon: +36/20/858-3621

E-mail: bginfo@bgeger.hu

OM azonosító: 203035/002

Felnőttképzési nyilvántartás száma: B/2024/000304


2024Heves Vármegyei SZC Bornemissza Gergely Technikum, Szakképző Iskola és Kollégium