Ágazatom és én pályaorientációs projekthetek

2021. szeptember végén kerültek megrendezésre iskolánkban a pályaorientációs projekthetek. A kezdő évfolyamos tanulóink megismerhették az ágazatukhoz tartozó szakmákat, azok jellegzetes eszközeit, tevékenységeit a szakmai órák keretében. Az építőipari ágazatos tanulók az Answer Bau Kft, Kistályai úti telephelyére látogattak el, az asztalosok faipari alapanyag és szerszámkereskedéseket kerestek fel. A kiránduláson szerzett ismereteket tablókon rendszerezték. A specializált gép- és járműgyártás ágazat tanulói 9 állomáson át játékos formában ismerkedhettek meg az ágazatukban megszerezhető fémipari – elektromos – és autós készségekkel – képességekkel. Elektrotechnika-elektronika ágazatos diákok a szakma kéziszerszámainak és kisgépeinek bemutatásával betekintést nyerhettek a jellemzőbb eszközök használatába. Önálló munkaként egyszerű alapkapcsolás összeállításával, kipróbálásával szerezhettek sikerélményt, valamint szabványos erősáramú alkatrészekből gyártottak kulcstartót. Az épületgépész tanulóknak a gyakorlati oktató bemutatta az ágazat szépségeit, szerszámait és eszközeit. Gépészeti projektórákon a gépi és CNC forgácsoló, hegesztő, mechatronikus karbantartó, autógyártó szakma került bemutatásra, valamint azok a tárgyi eszközök, melyek szükségesek egy adott műszaki rajz elkészítéséhez. A közismereti oktatásban szintén a szakmák kerültek előtérbe ezekben a hetekben. Matematikából az egyes szakmákhoz legjobban kapcsolódó mértékegységekkel és váltószámaikkal foglalkoztak a fiatalok. Testnevelésből váltóversenyek zajlottak, ahol kerékpár – és autógumit, fa népi játékokat, kis fém darabokat, fém-, és fa puzzle-t használtak. Angol és német órákon szakmai szókártyákat készítettek. Történelem órákon ágazatonként 1-1 jellemző találmányt, feltalálót, és a találmány felhasználási területeit ismerték meg a tanulók. Ehhez kapcsolódott a rajzórák feladata, ahol az ipari forradalom találmányait idővonalra helyezték. A természetismeret tantárgy keretében megvalósuló projekt célja az volt, hogy az oktatott ágazatokat, a felhasznált anyagok, a gyártási folyamatok, a helytörténet, a magyar feltalálók és a tudomány segítségével az első és második ipari forradalom időszakába vezessük vissza. Magyar-kommunikáció órán a tanulók szintén az ágazatokhoz tartozó szakmákkal ismerkedtek szókártyák segítségével.

A projekthetek célja az volt, hogy a tanulók minél jobban megismerhessék az ágazatukhoz tartozó szakmákat és így tudatosabb legyen a szakmaválasztásuk a 10. évfolyamon.

 

Bózsóné Szabó Ágnes

szakmai igazgatóhelyettes