GOS21

ERASMUS+ PROJEKTTALÁLKOZÓ EGERBEN

 

In English see below / auf Deutsch unten

Iskolánk Erasmus+KA2-es támogatást nyert ISKOLAI, ÓVODAI PARTNERSÉGEK pályázat típusban 2018-2020-ig. Ebben a pályázatban hat ország diákjai és tanárai dolgoznak együtt: Csehország (Boskovice), Lengyelország (Ruda Slaska), Magyarország (Eger), Szlovákia (Léva), Szlovénia (Postojna) és Törökország (Isztambul).

A harmadik találkozónak iskolánk adott otthont 2019. május 7-11 között. A találkozó programjai a diákok részéről a környezetvédelemről szóltak. Ők ebben a témában tartottak prezentációkat és a workshopokon is ezzel kapcsolatos feladatokat oldottak meg. A tanári prezentációk a diákok fejlesztésének, szakmaválasztásának, magatartásának és egészségügyi problémáinak kérdéskörét beszélték át. A találkozó munkanyelve angol volt.

Amíg a tanárok és a koordinátorok megvitatták a témákat és előkészítették a következő találkozót, addig a diákok kísérleteket tekinthettek meg a környezetvédelem témakörében és a magyar kultúrával is megismerkedhettek. Megtanulták az ? Az a szép, az a szép?? kezdetű népdalt magyarul és a tanáraikkal együtt megtanultak csárdást táncolni. Megtekintették továbbá a Kincsem című magyar filmet angol felirattal. A találkozó keretében az iskola parkjában sor került az iskolák közötti barátságot szimbolizáló  fa és virágok elültetésére is.

A találkozó utolsó napján már nem voltak előadások, hanem kulturális programok. Meglátogatták az egri várat és angol nyelvű idegenvezetővel megismerték a történetét. Látogatást tettek a Marcipán Múzeumban is. Úgy gondolom, hogy a résztvevők életre szóló élményekkel tértek haza és folytatják a kialakult kapcsolatokat a világhálón keresztül.

Kökényné Czeglédi Veronika

projektkoordinátor

 

Download (PPT, 7.72MB)

 

Download (PPT, 18.28MB)

 

Download (PPT, 3.15MB)

 

Erasmus+ Project meeting in Hungary, Eger

Our school?s Erasmus+ KA229 project was granted from 2018 till 2020. There are six participant countries: Czech Republic (Boskovice), Hungary (Eger), Poland(Ruda Slaska), Slovakia(Levice), Slovenia(Postojna) and Turkey(Istanbul).

The third meeting was hosted by our school between 7 and 11 May 2019. The programs of the meeting were about environmental protection on the part of students. They held presentations on this topic, and they also dealt with tasks in the workshops. Teacher presentations discussed the issues of students? development, choice of profession, behaviour and health problems. The language of the meeting was English.

While the teachers and coordinators discussed the topics and prepared for the next meeting, the students could see experiments on environmental issues and got acquainted with Hungarian culture. They learned the folk song that started with ? Az a szép, az a szép?? and learned to dance ?Csárdás? with their teachers. They also watched the? Kincsem? Hungarian film with English subtitles.

On the last day of the meeting there were no presentations but cultural programs. They visited the Eger Castle and got to know their story with an English-speaking guide. They also visited the Marzipan Museum. I think that the participants came home with life experiences and continue the established relationships through the web.

Veronika Kökényné Czeglédi

project-coordinator

 

Erasmus+ Projekttreffen in Eger, Ungarn

Unsere Schule hat eine Unterstützung ?Erasmus+KA? im Bereich der Bewerbung ?Schule und Kindergarten? von 2018 bis 2020 gewonnen. In dieser Bewerbung arbeiten Schüler und Lehrer aus 6 Ländern zusammen.

Der Ort des dritten Treffens war unsere Schule vom 7. bis zum 11. Mai 2019. Die Programme des Treffens handelten vom Umweltschutz. Sie haben Präsentationen über diese Themen gehalten und im Workshop hatten sie die Aufgaben auch in diesem Bereich zu lösen. Die Lehrerpräsentationen beschäftigten sich mit der Entwicklung der Schüler, mit der Berufswahl, mit dem Verhalten und mit den gesundheitlichen Problemen. Die Arbeitssprache war Englisch.

Solange die Lehrer und die Koordinatoren über die Probleme diskutierten und das nächste Treffen vorbereiteten, konnten die Schüler Versuche im Bereich vom Umweltschutz besichtigen und zugleich konnten sie auch die ungarische Kultur kennenlernen. Sie haben ein Volkslied ?Az a szép, az a szép?.? auf Ungarisch gelernt und mit den Lehrern zusammen ?Csárdás? getanzt. Sie haben sich auch einen berühmten ungarischen Film ?Kincsem? mit englischem Untertitel angesehen. Im Park der Schule kam es auch zum Baum setzen. Es symbolisierte die Freundschaft zwischen den Schulen.

Am letzten Tag des Treffens gab es keine Vorlesungen mehr, sondern kulturelle Programme. Die Teilnehmer haben die Burg besichtigt und deren Geschichte kennengelernt. Sie haben auch das Marzipan-Museum besichtigt. Ich denke, die Teilnehmer sind mit vielen Erlebnissen nach Hause gefahren und wir können die Kontakte weiterhin mit Hilfe von Internet halten.

Veronika Kökényné Czeglédi

projekt koordinator

ERASMUS+ PROJEKTTALÁLKOZÓ LENGYELORSZÁG

 

In English see below/auf Deutsch unten

Iskolánk Erasmus+KA229-es támogatást nyert ISKOLAI, ÓVODAI PARTNERSÉGEK pályázat típusban 2018-2020-ig. Ebben a pályázatban hat ország diákjai és tanárai dolgoznak együtt: Csehország (Boskovice), Lengyelország(Ruda Slaska), Magyarország(Eger), Szlovákia (Léva), Szlovénia (Postojna) és Törökország(Isztambul).

Az első találkozóra Lengyelországban, Ruda Slaskán került sor november 20-24. A találkozó programjának  címe az Európai kulturális örökség volt és  szorosan kapcsolódott a lengyel függetlenség 100. évfordulójának megünnepléséhez is.

A diákok prezentációkat tartottak különböző témákban: Európai kulturális örökség, Nemzeti hős, Városunk és iskolánk bemutatása. A munka nyelve angol volt. A tanári prezentációk az Intézményvezetés kérdéskörét, problémáit beszélték meg. Amíg a tanárok és a koordinátorok megvitatták a problémákat és előkészítették a következő találkozót, addig a diákok különböző feladatokat oldottak meg. A résztvevő országok előzetesen megküldték az UNESCO Világörökség országonkénti helyszíneit és ezzel kapcsolatban csináltak puzzle feladatot. Másik feladat volt a résztvevő városok bemutatása turisztikai szempontból. A találkozó utolsó napján már nem voltak előadások, hanem kulturális programok. Ekkor látogattuk meg a katowicei stadiont, Stadion Slaski, ahol a többségében fiúkból álló diákcsapat felejthetetlen perceket töltött. Megtekinthettük az öltözőket, a felkészülési helyeket, a pihenőszobákat, a pályát, a VIP szektort, a kiállítótermeket. Innen zárt kabinos felvonóval keresztülmentünk a katowicei parkon majd meglátogattuk a katowicei koncerttermet a NOSPR-t. Lenyűgöző volt. Úgy gondolom diákjaink életre szóló élményekkel tértek haza és folytatják a kialakult kapcsolatokat a világhálón keresztül. Kökényné Czeglédi Veronika projektkoordinátor

 

 

Download (PPTX, 1.52MB)

 

Download (PPTX, 1.54MB)

 

Download (PPTX, 9.78MB)

 

Download (PPTX, 3.86MB)

 

Download (PDF, 3.19MB)

 

Erasmus+ Project meeting in Poland, Ruda Slaska

Our school?s Erasmus+ KA229 project was granted from 2018 till 2020. There are six participant countries: Czech Republic (Boskovice), Hungary (Eger), Poland (Ruda Slaska), Slovakia (Levice), Slovenia (Postojna) and Turkey (Istanbul).

The first project meeting was held in Poland, Ruda Slaska in November 20-24. The title of the program was European Cultural Heritage and strongly connected to the national celebration of Poland. The country celebrated the 100 year anniversary of independence.

Students made presentations about the following topics: European Cultural Heritage in your country, National Hero, Your town and school. The language of the work was English. The teachers? presentations were about the School Management. During making teachers? presentations students do different tasks: puzzles, ICT exercises etc. The last day of visiting was about the local culture. We visited the Katowice Stadium, Stadion Slaski where students could see the dressing room, the resting room, the recovering room of football players. We could visit the pitch, the VIP sector and the exhibition rooms as well. After that we went to the local Concert Hall, NOSPR, by cable car (Lanovka). It was amazing. I think students came home with a lot of experiences and they continue the relationship with foreign students via social network.

Kökényné Czeglédi Veronika project coordinator

 

Erasmus+ Projekttreffen in Polen

Unsere Schule hat eine Unterstützung ?Erasmus+KA229? auf dem Bereich der Bewerbung ?Schule und Kindergarten? von 2018 bis 2020 gewonnen. In dieser Bewerbung arbeiten Schüler und Lehrer aus 6 Ländern zusammen: Tschechien (Boskovice), Polen (Ruda Slaska), Ungarn (Eger), Slowakei (Leva), Slowenien (Postojna) und Türkei (Istanbul).

Das erste Treffen fand in Ruda Slaska (Polen) vom 20 bis zum 25 November statt. Der Titel des Programms war Europäische kulturelle Erbschaft und hat sich eng mit dem Fest des Zentenariums der polnischen Unabhängigkeit verbunden. Die Schüler haben Präsentationen über verschiedene Themen gehalten: Europäische kulturelle Erbschaft, Nationalhelden, Vorstellung unserer Stadt und unserer Schule. Die Arbeitssprache war Englisch.

Die Lehrerpräsentationen beschäftigten sich mit den Problemen der Institutsleitung. Solange die Lehrer und die Koordinatoren über die Probleme diskutierten und das nächste Treffen vorbereiteten, lösten die Schüler verschiedene Aufgaben. Die Teilnehmerländer haben die Stätten der UNESCO Welterbschaft voraus gesendet und damit im Zusammenhang haben sie Puzzle-Aufgaben gemacht. Eine andere Aufgabe war die Vorstellung der Teilnehmerstädte vom touristischen Gesichtspunkt. Am letzten Tag des Treffens gab es keine Vorstellung mehr, sondern kulturelle Programme. Wir haben das Stadion in Katowice (Stadion Slaski) besucht, wo die Schüler unvergessliche Minuten verbracht haben. Wir hatten die Möglichkeit die Umkleideräume, die Vorbereitungsstätte, die Ruheräume, den Fußballplatz, die VIP-Tribüne, die Ausstellungsräume zu besichtigen. Von hier sind wir mit einer Seilbahn durch den Park gefahren und haben den Konzertsaal in Katowice bewundert. Es war atemberaubend. Ich denke, unsere Schüler sind mit vielen Erlebnissen nach Hause gekommen und können die neuen Kontakte mit Hilfe von Internet halten.

Kökényné Czeglédi Veronika projektkoordinator

ERASMUS+ PROJEKTTALÁLKOZÓ TÖRÖKORSZÁG

 

In English see below / auf Deutsch unten

Iskolánk Erasmus+KA229-es támogatást nyert ISKOLAI, ÓVODAI PARTNERSÉGEK pályázat típusban 2018-2020-ig. Ebben a pályázatban hat ország diákjai és tanárai dolgoznak együtt: Csehország (Boskovice), Lengyelország(Ruda Slaska), Magyarország(Eger), Szlovákia (Léva), Szlovénia (Postojna) és Törökország(Isztambul).

Az második találkozóra Törökországban, Isztambulban került sor március 5-9-ig. A találkozó programjának  címe a Tanterv  és a Szabadidő eltöltése volt. A diákok prezentációkat tartottak abban a témában, hogy hogyan töltik el a szabadidejüket a hétvégéken. A munka nyelve angol volt. A tanári prezentációk az iskolai tanterv kérdéskörét, problémáit beszélték meg.  Szóba került a diákok motivációja, a különböző családi környezetből érkező tanulók oktatása, az innováció és a kulturális örökségek digitalizációja és felhasználása az oktatásban. Amíg a tanárok és a koordinátorok megvitatták a problémákat és előkészítették a következő találkozót, addig a diákok különböző feladatokat oldottak meg. Elkészítettek egy ?térképet? a hétköznapjaikról, nemzetközi kosárlabda meccset játszottak, és bemutatták a legemlékezetesebb hétvégéjüket. Ezeket a feladatokat úgy oldották meg, hogy a feladatokat levezénylő tanárok nemzetközi csapatokat hoztak létre, így a tanulók csak angolul tudtak beszélni egymással fejlesztve ezzel idegen nyelvi kompetenciájukat és szociális kompetenciájukat is. A találkozó utolsó napján már nem voltak előadások, hanem kulturális programok. Ekkor látogattuk át Ázsiába a Boszporuszon keresztül, majd visszatérve Isztambul európai felére megtekintettük a Topkap? Palotát, Sultanahmet Mecstet, Hagia Sophia Múzeumot és a  Basilica Sistern-t. Lenyűgöző volt. Úgy gondolom diákjaink életre szóló élményekkel tértek haza és folytatják a kialakult kapcsolatokat a világhálón keresztül. Kökényné Czeglédi Veronika projektkoordinátor

 

Download (PPTX, 2.22MB)

 

Download (PPTX, 8MB)

 

Erasmus+ Project meeting in Turkey, Istanbul

Our school?s Erasmus+ KA229 project was granted from 2018 till 2020. There are six participant countries: Czech Republic(Boskovice), Hungary(Eger), Poland(Ruda Slaska), Slovakia(Levice), Slovenia(Postojna) and Turkey(Istanbul).

The second meeting took place in Istanbul, Turkey, from 5 to 9 March. The title of the meeting program was Leisure Activities and the School Curriculum. Students held presentations on How to spend their free time at weekends. The language of the meeting was English. Teacher presentations discussed the issues and problems of the School Curriculum. The motivation of the students, the education of pupils from different family backgrounds, the innovation and the digitization and use of cultural heritage in education were discussed.  While the teachers and coordinators discussed the problems and prepared for the next meeting, the students had different tasks. They made a ?map? of their everyday lives, played an international basketball match and presented their most memorable weekend. These tasks were solved by the fact that the teachers conducting the tasks created international teams, so that the pupils could speak English only by developing their foreign language competence and social competence.

On the last day of the meeting there were no presentations but cultural programs.  We visited Asia through the Bosphorus and then returned to the European side of Istanbul to see the Topkapi Palace, the Sultanahmet Mosque, the Hagia Sophia Museum and the Basilica Cistern. It was impressive.

I think our students came home with life experiences and continue their established relationships through the World Wide Web.

Veronika Kökényné Czeglédi

project coordinator

 

Unsere Schule hat eine Unterstützung ?Erasmus+KA? im Bereich der Bewerbung ?Schule und Kindergarten? von 2018 bis 2020 gewonnen. In dieser Bewerbung arbeiten Schüler und Lehrer aus 6 Ländern zusammen.

Das zweite Treffen war in der Türkei, in Istanbul vom 5. bis zum 9. März. Der Titel des Programms war ?Lehrplan und Freizeit?.

Die Schüler haben Präsentationen gehalten, wie sie ihre Freizeit am Wochenende verbringen. Die Arbeitssprache war Englisch. Die Lehrerpräsentationen beschäftigten sich mit dem Lehrplan und dessen Problemen. Es ging auch um die Motivation der Schüler, um die Digitalisation der kulturellen Erbschaft im Unterricht. Solange die Lehrer und die Koordinatoren über die Probleme diskutierten, haben die Schüler verschiedene Aufgaben gelöst. Sie haben eine ?Landkarte? über ihre Alltage gemacht, haben Basketball gespielt und ihr bestes Wochenende vorgestellt. Diese Aufgaben haben in gemischten Gruppen gemacht, so hatten sie die Möglichkeit miteinander auf Englisch zu sprechen. Damit konnten sie ihre Sprachkenntnisse und ihre sozialen Kompetenzen entwickeln.

Am letzten Tag des Treffens gab es keine Vorstellungen mehr, sondern kulturelle Programme. Wir sind über den Bosporus nach Asien gefahren, danach haben wir den Topkapi Palast, das Hagia Sophia Museum und die Sistern Basilika besichtigt. Es war atemberaubend. Ich denke, unsere Schüler sind mit vielen Erlebnissen nach Hause gefahren und wir können die Kontakte weiterhin mit Hilfe von Internet halten.

Veronika Kökényné Czeglédi

projekt koordinator

Kérdése van? Írjon nekünk!

5 + 15 =